کد خبر: 1216210
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
فرمانده دانشگاه جامع امام حسین (ع):
در برخی از موارد صاحب دانش‌هایی هستیم که رقیبان و دشمنان را هم انگشت به دهان کرده‌ایم. 

جوان آنلاین: در برخی از موارد صاحب دانش‌هایی هستیم که رقیبان و دشمنان را هم انگشت به دهان کرده‌ایم. 
به گزارش سپاه نیوز، سردار سرتیپ دوم پاسدار محمدرضا حسنی آهنگر، فرمانده دانشگاه جامع امام حسین (ع) در یک برنامه تلویزیونی به نقش تحولی دانشگاه جامع امام حسین علیه السلام پرداخت و گفت: در جنگی که استعمارگران جهانی به کمک صدام بر ما تحمیل کردند، به این نتیجه رسیدیم که باید بر توانایی‌هایی که داریم متمرکز شویم و از دل بحران و جنگ به پایداری و مبارزه برسیم. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سال ۶۳ با کمک مسئولان سپاه و استادان و برخی از مسئولان بلندپایه آن زمان به این نتیجه رسیدند که مجموعه‌ای آموزشی را پایه‌گذاری کنند تا در دوران جنگ تحمیلی راهکار‌های نظامی بدهد و بتواند سطح دانش ما را در امور نظامی بالا ببرد. با این هدف پادگان امام حسین (ع) تبدیل به دانشگاه امام حسین (ع) شد و بسیاری از مسائل نظامی و جنگی را در درون خودش حل و فصل کرد. هم‌افزایی بین نیرو‌های مختلف نظامی یک هندسه قدرت را برای حل مسائل نظامی به‌وجود آورد. 
وی با اشاره به دستاورد‌های نظامی و علمی همچون دستاورد‌های فضایی، تسلیحاتی و پزشکی گفت: در همین دانشگاه به ابداعات و کشفیات جدیدی در زمینه‌های مختلف رسیدیم. مباحث نوآورانه ایجاد شد. در حوزه فضا تقریباً ما جزو معدود کشور‌هایی هستیم که تمام اجزای مورد نیاز برای ساخت وسایل فضایی در اختیار داریم. ما با کمک دانشمندان و استادان برجسته دانشگاه امام حسین (ع) زنجیره کامل امکانات ماهواره‌ای را در اختیار بگیریم و خودمان را از دیگران بی‌نیاز کنیم. صنایع موشکی ما در اوج جنگ شکل گرفت که ماحصل ترکیب دانش‌های نوپدید و نوظهور بود. 
فرمانده دانشگاه جامع امام حسین (ع) از موضوع شگفتی دشمنان از دستاورد‌های علمی ایران و دانشگاه جامع امام حسین (ع) گفت: در برخی از موارد صاحب دانش‌هایی هستیم که رقیبان و دشمنان را هم انگشت به دهان کرده‌ایم.
 اگر دشمن در دوران دفاع مقدس در جنگ به پیروزی نرسید اکنون در حال ایجاد بستر‌های جدید است تا هجوم‌های ترکیبی و همه جانبه‌ای را علیه ایران شروع کنند. شبیخون فرهنگی، اغتشاشات مختلف از نمونه هجمه‌های نوین و به‌روز شده آنان است. یکپارچگی مردم و مسئولان نظام و استفاده از ظرفیت نخبگانی کشور برای مقابله در برابر دشمن، آن‌ها را خوار و ذلیل کرده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار